slideshow04

Počelo sprovođenje Objedinjene procedure

Investitori će zahvaljujući Zakonu o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, uz samo jedan susret sa administracijom, koja izdaje gradjevinsku dozvolu, moći tu dozvolu da dobiju za 28 dana.

To je ono o čemu se godinama unazad pričalo u Srbiji, kao jednom od najvažnijih uslova za veće investicije, a sada će se kroz primenu u praksi pokazati da li je realizacija ove zakonske odredbe u potpunosti moguća u sadašnjim uslovima. Investitori koji su predali zahteve za izdavanje građevinsih dozvola, do 17. decembra prošle godine, treba da se izjasne da li žele da se procedura za izdavanje nastavi po starom ili po novom zakonu.

Resorno ministarstvo je dalo rok svim lokalnim samoupravama u Srbiji da se pripreme i do 1. marta uvedu objedinjenu proceduru izdavanja dozvola. Ta procedura podrazumeva jednošalterski sistem i to da privrednici i građani ne moraju više da idu od šaltera do šaltera kako bi prikupljali raznu dokumentaciju, već će to za njih raditi državna uprava po službenoj dužnosti. Građani i investitori će se od sada na šalterima pojavljivati svega nekoliko puta - da dobiju podatke, podnesu dokumentaciju i traže lokacijske uslove i na kraju da dobiju dozvolu. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je donelo svih 28 podzakonskih akata - 26 pravilnika i dve uredbe i najavilo je pomoć lokalnim samoupravama u sprovođenju zakona.

Za sprovođenje objedinjene procedure pripremio se i Priboj kao lokalna samouprava. Sistem objedinjene procedure je uspostavljen između Opštine Priboj, JKP Usluga Priboj, "Telekom Srbija" AD, Elektrosrbija d.o.o. – ogranak Priboj i Republičkog geodetskog zavoda – Službe za katastar nepokretnosti Priboj i drugih organizacija kojima su poverena javna ovlašćenja. Time je privredi i građanima omogućeno da, na jednom mestu, preko Jedinstvenog šaltera Opštine Priboj podnesu zahtev sa potrebnom dokumentacijom i dokazom o plaćenim taksama i naknadama, nakon čega će opština, u ime i za račun stranke, pribaviti sve potrebne uslove i ostala dokumenta od javnih preduzeća i katastra i u zakonom propisanom roku rešiti po zahtevu.

Objedinjena procedura predstavlja značajnu pozitivnu novinu, uvedenu izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji iz decembra 2014. godine, koja će smanjiti korake, troškove i vreme izgradnje, priključenja na infrastrukturu i upisa prava svojine. Time će se za privredu i građane značajno pojednostaviti komplikovan proces pribavljanja dokumenata, potrebnih u različitim fazama izgradnje objekata.