slideshow04

Почело спровођење Обједињене процедуре

Инвеститори ће захваљујући Закону о изменама и допунама Закона о планирању и изградњи, уз само један сусрет са администрацијом, која издаје градјевинску дозволу, моћи ту дозволу да добију за 28 дана.

То је оно о чему се годинама уназад причало у Србији, као једном од најважнијих услова за веће инвестиције, а сада ће се кроз примену у пракси показати да ли је реализација ове законске одредбе у потпуности могућа у садашњим условима. Инвеститори који су предали захтеве за издавање грађевинсих дозвола, до 17. децембра прошле године, треба да се изјасне да ли желе да се процедура за издавање настави по старом или по новом закону.

Ресорно министарство је дало рок свим локалним самоуправама у Србији да се припреме и до 1. марта уведу обједињену процедуру издавања дозвола. Та процедура подразумева једношалтерски систем и то да привредници и грађани не морају више да иду од шалтера до шалтера како би прикупљали разну документацију, већ ће то за њих радити државна управа по службеној дужности. Грађани и инвеститори ће се од сада на шалтерима појављивати свега неколико пута - да добију податке, поднесу документацију и траже локацијске услове и на крају да добију дозволу. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је донело свих 28 подзаконских аката - 26 правилника и две уредбе и најавило је помоћ локалним самоуправама у спровођењу закона.

За спровођење обједињене процедуре припремио се и Прибој као локална самоуправа. Систем обједињене процедуре је успостављен између Општине Прибој, ЈКП Услуга Прибој, "Телеком Србија" АД, Електросрбија д.о.о. – огранак Прибој и Републичког геодетског завода – Службе за катастар непокретности Прибој и других организација којима су поверена јавна овлашћења. Тиме је привреди и грађанима омогућено да, на једном месту, преко Јединственог шалтера Општине Прибој поднесу захтев са потребном документацијом и доказом о плаћеним таксама и накнадама, након чега ће општина, у име и за рачун странке, прибавити све потребне услове и остала документа од јавних предузећа и катастра и у законом прописаном року решити по захтеву.

Обједињена процедура представља значајну позитивну новину, уведену изменама и допунама Закона о планирању и изградњи из децембра 2014. године, која ће смањити кораке, трошкове и време изградње, прикључења на инфраструктуру и уписа права својине. Тиме ће се за привреду и грађане значајно поједноставити компликован процес прибављања докумената, потребних у различитим фазама изградње објеката.